Lasten itsenäisyysjuhlat

Dubain suomalaislapset vanhempineen juhlistivat satavuotiasta Suomea 2. joulukuuta 2017. Norwegian Seamen’s Centerissä järjestetyssä juhlassa vieraita oli reippaasti yli sata.

Suomi 100 -juhlahumua
Lippusaattue

Suomen lippu kuljetettiin paikalle kuuden lapsen saattelemana.

Saapuessaan juhlapaikalle punaista mattoa pitkin, juhlavieraat kätteli Dubain Suomen Suurlähettiläs Riitta Swan ja Dubain Suomi-koulun puheenjohtaja Minna Kilpeläinen.

Suurlähettiläs Riitta Swanin puheenvuoro

Tervetuliaissanat lapsille lausui Suomen suurlähettiläs Riitta Swan.

Dubain suomalainen laulukuoro Kiljuhanhet lauloi lapsille.

Henkilökunnan tervehdys

Koulun henkilökuntakin lausui lapsille oman tervehdyksensä.

Tiputanssiin lähti innokkaasti mukaan koko yleisö.

Upean Suomi-kakun juhlaan teki Ronda Koljonen.

Tarjoilupöytä
Tarjoilut siniristilippuineen

Juhlan muut tarjoilut tehtiin pääasiassa vapaaehtoisvoimin. Tarjolla oli mm. lihapullia, cocktail-tikkuja ja lohileipäsiä.

Juhlassa oli myös useita tapahtumapisteitä.

Mölkyn heittoa

Osui tahi ei kahdella heitollaan, Suomi 100 -juhlamielen osoittamisesta sai palkinnoksi virkatun juhlarannekkeen.

Sanaselitys-piste

Sanaselitys-pisteessä oli kolme osiota:

1. Miltä Suomi tuoksuu? Läpinäkymättömissä purkeissa tuoksuvia aineita. Lapset haistelivat, mikä tuoksu purkista tuli.

2. Miltä Suomi tuntuu? Sinivalkoisissa pusseissa tunnusteltavina esineitä ja jälleen oli kuvailtava miltä esine tuntui.

3. Miltä Suomi näyttää?

Lumihiutaleaskartelu

Lapset leikkasivat valkoisesta paperista perinteisiä lumihiutaleita.

Suurlähettiläs kehyksissä #dubainsuomikoulu

Juhlassa sai myös ottaa ns. selfieframella kehystettyjä kuvia. Tässä suurlähettiläs näyttää mallia!

Upeista valokuvista erityiskiitokset valokuvaajalle Juha Jantuselle! Linkin kaikkiin kuviin olemme lähettäneet Suomi-koululaisten vanhemmille sähköpostitse. Otathan yhteyttä, jos et ole linkkiä saanut.