Suomi-koululaisten joulutarinat

Jouluinen tarinatuokio

Dubain Suomi-koulun joulutarinat syntyivät saduttamalla, eli kirjoittamalla lasten tarinat täsmälleen niinkuin he ne kertoivat. Nämä kertomukset, joissa lapsen puhe muuttuu kirjoitukseksi, on kirjattu ylös Suomi-koulun pikkujoulukerralla 10.12.2018.

Muskarilaiset: Joulukamelin joulu

Iso joulukameli oli matkalla pyörimään. Sitten se menee pois. Se näki matkalla joulupukin ja Pipsa Possun. Sen pituinen se.

Jänikset: Let’s go Pukki

Kun mennään ylös ja alas. Kun mennään kyykkyyn. Let’s go Bot hyökkää ja se on surullinen ja vihainen. Se on myös iloinen, kun joku antaa jotain lahjoja. Let’s go Botin ääni kuulostaa tältä: “rot, rot, rot”. Se joulupukki antoi sille lahjaksi polkupyörän ja minulle lelukoiran. Sitten tuli porot ja muut joulujutut. Sen pituinen se.

Kärpät: Tonttu voimistelee

Tonttu aloitti jumppaamista. Ensin se teki kuperkeikkoja. Varmaan hän sitten seisoi päällään. Ja sitten hän seisoi käsillään. Hän on jo varmaan koululaistonttu. Tontulla oli punainen paita ja valkoiset housut päällään. Sen pituinen se.

Norpat: Pikkutonttu ja Joulupukki menee Suomeen

Joulupukki ja Pikkutonttu laittoivat tavarat matkalaukkuun. Joulupukki ja Pikkutonttu halusivat mennä Suomeen. Kun heidän lento koitti, he menivät lentokentälle ja odottivat, että pääsevät Suomeen. Ne sai koneessa bisnesluokkakyydin. Ja sitten he olivat jo Suomessa ja ensimmäinen talo oli Prinsessan talo. Ja ensimmäiseksi he antoivat pienelle tytölle, jonka nimi oli Nanna, karkkikeppiyölelun.

Sitten he menivät kotiin ja valmistivat loput lahjat. Sitten ne avasi niiden omat lahjat. Ne sai lahjaksi Petteri Punakuonon. Sitten ne avasi muut lahjat. Sen pituinen se.

Karhut: Joulupukin reki menee rikki

Olipa kerran Joulupukki. Kun hän oli matkustamassa Suomeen, kävi suuri onnettomuus, reki meni rikki. Kun reki meni rikki, se onneksi laskeutui tosi pehmeälle lumelle. Mutta sitten susilauma, jossa oli ainakin 50 sutta, tuli ottamaan Joulupukin ja vei sen heidän luolaan. Siellä luolassa oli dinosauruksen kokoinen susi.

Kun pukki heräsi, hän meni ulos ja huomasi että reki ei ollutkaan rikki. Sen porotkin oli siellä, missä niiden pitikin olla. Ja porot saivat lahjoja. Ja jouluna kaikille oli lahjoja. Sitten tuli pieni ilkeä poika ja otti kaikki loput lahjat. Siten molemmilla, pukilla ja ilkeällä pojalla, oli yhtä paljon lahjoja. Sitten ne, pukki ja poika, alkoi riitelemään ja porot tulivat joulupukin avuksi. Mutta sitten ilkeä poika säikäytti kaikki porot pois. Sitten sen pienen pojan äiti tuli katsomaan, mitä oli tapahtumassa. Äiti sanoi, että pitää lopettaa.

Sitten joulupukki muistaa, että porot ovat poissa. Pukki hermostuu, mutta onneksi yksi poro oli jäljellä ja he hakivat yhdessä kaikki porot takaisin. Ja joulupukki sai annettua kaikille lahjat. Sen pituinen se.