Koulumme

Askartelutehtävä
Suomi-koulun käytäntöjä

• Tule ajoissa paikalle ja odota luokan ulkopuolella opettajan saapumista. Luokkiin ei saa mennä sisään ennen kuin opettaja on paikalla.

​

• Muistutathan lastasi wc-käynnistä ennen tuntia jottei tunti keskeydy.

​

• Olemme tiloissa vieraina, pidetään yllä suomalaisten hyvää mainetta! Jokainen osaltaan huolehtii siitä, ettei koulun tiloja tai omaisuutta sotketa tai rikota ja ettei luokissa oleviin tavaroihin kosketa.

​

Dubain Suomi-koulu kokoaa yhteen suomenkielisiä perheitä ja tarjoaa ulkosuomalaisille lapsille ainutlaatuisen mahdollisuuden kehittää ja ylläpitää suomen kielen taitoa.

Suomi-koulun opetukseen voivat osallistua lapset, jotka puhuvat suomea joko äidinkielenään tai toisena kielenään.

Dubain Suomi-koulun tavoitteet:

​

• Tarjota iloisen oppimisympäristön, jossa lapsilla on hauskaa suomeksi.

• Rikastuttaa kielitaitoa ja rohkaista
    käyttämään suomen kieltä.

• Tutustuttaa Suomeen ja sen kulttuuriin.

• Opettaa suvaitsevaisuutta ja kunnioitusta niin itseään kuin muita ihmisiä kohtaan.

​​

• Oppilaille ja opettajille tulee taata työrauha oppitunneilla. Ohjeistamme ja ojennamme lapsia tarvittaessa. Vanhemmat voivat vaihtaa kuulumisia kirjastolla ja kahvilassa. Luokkakäytävät rauhoitetaan oppituntien ajaksi.

​

• Ole ajoissa paikalla lasta hakiessasi. Yksin ei ole kenenkään kiva odotella.

​

• Muistathan ilmoittaa poissaoloista ryhmän opettajalle joko sähköpostilla tai tekstiviestillä. Kolme peräkkäistä etukäteen ilmoittamatonta poissaoloa johtaa automaattisesti koulupaikan menettämiseen.