Suomi-koulussa etäopiskellaan

Kevätlukukausi 2020 tullaan muistamaan Suomi-koulun historiassa erityisesti käsien pesusta, kokoontumiskiellosta, karanteenista ja etäopetuksesta.

Vain tammi-helmikuun ajan ehdimme pitää oppitunnit normaalisti, kunnes tapahtui kummia ja koronavirus alkoi levitä maailmalla. Koulut suljettiin, ravintolat ja monet kaupat laittoivat ovensa kiinni, harrastuspaikat ja uima-altaat suljettiin.

Nyt kun kokoontua ei saa ja perheiden tulee pysytellä kotioloissa, Suomi-koulun opetuskin siirtyi etäopetukseksi - ensimmäistä kertaa Suomi-koulun historiassa! Lapset saavat opettajiltaan viikottain ikätasoistaan tehtävää ja puuhaa suomen kielellä kotona tehtäväksi. Onpa joku opettaja lähettänyt mukavia videotervehdyksiäkin lapsille. Tilanne on uusi niin opettajille kuin oppilaillekin, ja toiminta tulee varmasti muokkaantumaan matkan varrella kokemusten ja palautteen myötä.

Kunnes tapaamme jälleen, voikaa hyvin ja pidetään Suomen lippu korkealla!

KUVIA ETÄKOULUSTA

"Innostuin kovasti sarjakuvan piirtämistehtävästä"

"Olen lukenut etäkoulussa monta kirjaa itselleni ja pehmoilleni rakentamissa pesäkoloissa."

"Parasta etäkoulussa on se, että on enemmän vapaa-aikaa, eikä tarvitse laittaa koulu-univomua päälle."

"Kirjoitan veljen piirtämiin sarjakuviin puhekuplatekstit"

"Etäopetuksessa askarreltiin lumiukko."

"Karanteenioloissa voi puhua pälpättää äidin ja siskon kanssa suomeksi."

"Muskarilauluja voi kuunnella kotonakin."

"Kotona voi harjoitella säestämistä tulevia muskarikertoja varten."

"Muumien musiikkia voi harjoitella kotimuskarissa."

"Etäkoulussa kivointa on se, että saa itse päättää milloin tekee minkäkin tehtävän"

"Etäkoulua Elefanttimarssin tahtiin."