Onnittelut 20-vuotiaalle Dubain Suomi-koululle!

Väritys

Dubain Suomi-koulu täytti syyskuussa 2019 jo kunnioitettavat 20 vuotta!

Syntymäpäivästä haluttiin tehdä kaikkien yhteinen juhla! Kutsu oli avoin kaikille Dubain suomalaisille ja paikaksi valikoitui tunnelmallinen Al Sufouh Park. Paikalle saapui kymmeniä juhlijoita vauvasta vaariin, ja tervehdyksensä syntymäpäiväsankarille toi myös Suomen suurlähettiläs Marianne Nissilä.

Juhlapäivänä meitä hellittiin sopivan lämpöisellä ja aurinkoisella ilmalla. Paikallisessa ympäristössä vehreä nurmi, kukoistava luonto ja korvapuusteihin kiinnitetyt siniristiliput henkivät suomalaisuutta.

Suomi-koulun juhlatoimikunta laati mukavan, koko perheen ohjelman puistopäivälle. Juhlassa oli mahdollisuus kokeilla perisuomalaista saappaanheittoa, pelata Mölkkyä, hiihtää nurmikolla ja heittää tikkaa. Herkkusuita hemmoteltiin korvapuusteilla, ruisleivällä ja hattaralla, pieniä juhlijoita kasvomaalauksilla sekä taikurin upealla esityksellä. Isommat juhlijat pääsivät myös testaamaan tietojaan haastavassa Suomi-aiheisessa tietovisassa.

Puistopäivästä tuli oikein mukava ja onnistunut, lasten näköinen juhla. Kiitos kaikille mukana olleille, teitte tapahtumasta juhlan!

Puistorieha

Mukavaa yhdessäoloa puistojuhlassa

Taikurin esitys

Taitava taikuri sai koko yleisön jakamattoman huomion

Hämmästystä ja ihmetystä herätti erityisesti taikurin esiin taikoma kyyhkynen, jota halukkaat pääsivät silittämäänkin. Esityksen jälkeen taikuri teki lapsille vielä mahtavia ilmapallohahmoja.

Suurlähettiläs

Suurlähettiläs toi tervehdyksensä Dubain Suomi-koululle

Korvapuustit

Korvapuustit henkivät suomalaisuutta ja veivät kielen mennessään

Tikanheitto

Tikanheitto vaati taitoa ja tarkkuutta

Puheenjohtaja hiihtämässä

Hiihtäminen nurmikolla oli huomattavasti haastavampaa kuin ladulla

Kasvomaalaus

Kasvomaalaukset olivat lasten mieleen

Puheenjohtaja nautti hattarasta

Hattara maistui niin lapsille kuin aikuisillekin

Juhlatoimikunta

Juhlatoimikunta kiittää kaikkia mukana olleita mahtavasta juhlasta!

Kuvat Juha Jantunen / Strobotti